A MÓDSZER AMELLYEL A TÖBBSÉG EREDMÉNYTELEN, NEM LEHET JÓ!
A biztosításközvetítés értékesítést érintő alapvetései, megszokott világa nem sokat változott az évek során. Amit jelenlegi módszerei eddig bizonyítottak, azt érdemes egy kicsit jobban szemügyre venni. A fejlődés érdekében a biztosítások értékesítésének hiányosságait, gyenge pontjait, tényszerűen akkor láthatjuk, ha a jelenlegi állapothoz fűződő kötődésünket – megszoktuk, ebben hiszünk- mellőzük.
A „szakma” jelenlegi eredményei akkor sem jók, ha sokan „elégedettek”, sőt már-már ideálisnak érzik. Ez csupán viszonyítás kérdése. A különösebb kvalitások és szorgalom nélkül, megfelelő módszerrel, folyamatosan elérhető 700 000 – 1 000 000 Ft-os havi jutalékbevételt tekintve az elért átlag lehangoló. Ehhez képest már nincs túl sok ok az elégedettségre!
Az alapvető mutatókat vizsgálva azt kell látnunk, hogy az alkalmazott módszer egyértelműen alkalmatlan!
Hányan kezdték el, és hányan maradtak a pályán? Milyen az átlagos eredményesség? Átlagosan mekkora állomány és ügyfélszám mellett mekkora átlagos bevételt érnek el az értékesítők? Az ügyfélkörében meglévő értékesítési potenciált mekkora arányban képes kiaknázni az értékesítő? Hányan képesek önállóan, megtérülő ügyfélkapcsolatokat építeni, és hányan élnek „kapott” ügyfelekből?
Ha ez a módszer működőképes lenne, akkor a pályát elkezdők többsége nem kezdene más tevékenységbe rövid időn belül, az aktív értékesítők átlagbevétele nagyságrendekkel meghaladná a jelenlegi alacsony összeget, és az értékesítők kapcsolatrendszerüket nem 20-30%-ban tudnák csak kiaknázni. A számok azt mutatják, hogy a szakma nem képes biztosítani versenyképes, és folyamatos bevételt a legtöbb értékesítő számára.
Ezek a tények többek között azt eredményezték, hogy:
– a pályát elkezdők többsége 1-3 éven belül felhagy az üzletkötéssel
– az aktív értékesítők több mint hétharmada másodállásban, vagy amellett folytatja ezt a tevékenységet, mert nincs elég jutaléka
– a biztosításközvetítést sikerrel művelők az aktív értékesítők 5%-át sem teszik ki. Ők a szakmát elkezdők kevesebb mint 2%-át jelentik
– az üzletkötés a többség számára feldolgozhatatlan arányú kudarccal jár (kudarc kerülés-passzivitás-pályaelhagyás)
Ezek az eredmények valójában következmények. A jelenleg alkalmazott általános módszerek és az értékesítés által figyelmen kívül hagyott, eredményességgel közvetlenül összefüggő közel 200 tényező következményei.
LEEGYSZERÜSÍTVE IS ÖSSZETETT.
Az értékesítőket megkérdezve, hogy hány tényezőt ismernek, amely közvetlenül hat az eredményességükre, jellemzően hármat-négyet sorolnak fel (jutalékkulcs, piaci helyzet, ügyfelek, termék). Miközben közel 200 értékesítésre ható tényező létezik, amellyel javítható az eredményesség.
A biztosítások eladása sok mindenben hasonlíthat más értékesítői tevékenységre, de egyvalamiben mindegyiktől különbözik! Az eladás minden fázisát egyvalakinek, kell jól művelnie, NEKED ! A gyűjtött címtől, és abból kiaknázott eredményig mindent, ha eredményes akarsz lenni. Egyébként a szórólap osztogatáshoz hasonlóan elég mindenkit megszólítani valamivel, hátha érdekli.
Nehezen vitatható tehát, hogy a jelenlegi több évtizedes „üzleti modell” az üzletkötőket nem teszi eredményessé. Az INSinity egy módszer és egyben edukációs folyamat, amely végig elemzi a jelenlegi helyzetet, és megoldást kínál annak javítására.
Könnyű bármiről azt állítanom, hogy nem jó, és ha ezt tények is alátámasztják, még elfogadni sem nehéz . De ennél fontosabb kérdés, hogy:
VAN-E JOBB?
Kezdjük el! Nézzük meg mi az oka, a túl sok ráfordításnak és kevés eredménynek, a túl sok kudarcnak, és kevés, szerény sikernek. Lehet-e a jelenleginél sokkal nagyobb bevételt elérni, akár kisebb ráfordítással!?
Aki fejlődni akar, eredményesebbé, sikeresebbé szeretne válni, érdemes legalább szemlélődnie, egyébként úgy tesz, ahogy a „rossz” ügyfél. Megnyugtatja magát, hogy ami most van, azon nem kell változtatni. Ahogy ők mondják: „nem kötök semmit „
Kívülről szemlélve magunkat, észrevehetjük, hogy üzletkötőként ügyfelek is vagyunk, amikor új megoldásokról döntünk. „Jó vevők”, akik az objektív döntés érdekében nyitottak, sőt, keresik a jobb megoldásokat, vagy „rossz vevők”, akik még a lehetőség megismerését is elutasítják.
Azok, akik elutasítják ezek megismerését, gondolják végig, hogy miben különböznek az életüket megkeserítő olyan ügyfelektől, akik mindentől, még a számukra egyértelműen jobb megoldásoktól is elzárkóznak. Számukra többek között az ügyfélkapcsolatok építésének megközelítése is újragondolásra érdemes.
Van olyan is aki nem akar előrelépni, nem akar fejlődni, hanem kevesebbet akar dolgozni, könnyebben akar annyit keresni, mint most. Neki is érdekes lehet „szemlélődni”.
A változás, változtatás kényelmetlenségét nem kockáztatva, a dolgok másféle szemlélése még nem szemléletváltás, csupán ugyanannak a dolognak, a megszokottól eltérő, új szemszögből történő szemlélése. És ez mindenre igaz, a „rendkívül fontos” éves mobiltelefon csere mellett, a lassan 30 éve változatlan alapokon nyugvó értékesítésre is.
Sokkal többről van szó, mint az éppen felkapott, trendi megoldásokról, mint például a „webinárium”, ami egyébként még csak nem is újdonság. Az ismeretek átadása webinárium útján több mint 10 éves megoldás. Tökéletesen, és gyorsan lehet például webinárium keretében bemutatni a kőbaltát, ami ettől még kőbalta marad! Az információ átadásának (online tréning, online oktatás stb..) módja önmagában az eredményességet nem képes befolyásolni, ha az átadott „tudás” változatlan.
Az INSinity nem régi megoldásokat alkalmaz új körülmények között, hanem új megoldásokat, új eszközökkel, a megváltozott új körülmények között.
TE DÖNTESZ, MI LESZ!
Az INSinity célja egy olyan szemlélet, módszer bemutatása, amellyel a biztosításközvetítők pontosabban látják mit kell tenniük ahhoz, hogy fejlődjenek. Jobban megértsék, hogy az eredményeik milyen tényezőktől függenek, és ezeket hogyan tudják ők befolyásolni. Olyan értékesítést érintő témákat, tényezőket elemzünk, amelyekről eddig nem is hallottál, vagy nem gondoltad, hogy lényeges lehet. Most is Te döntesz, ahogy mindig!
EZ EGY MÁSIK VALÓSÁG, FEDEZD FEL!
19 Responses
Hi there, yup this post is actually fastidious and I have learned
lot of things from it concerning blogging. thanks.
Id like to thank you for the efforts you have put in writing this site. Im hoping to view the same high-grade content from you later on as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my own site now 😉
Thank you!
Greetings from California! I’m bored to tears at work so
I decided to check out your site on my iphone during lunch break.
I really like the knowledge you provide here and can’t wait to take a look when I get home.
I’m amazed at how fast your blog loaded on my mobile ..
I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, excellent blog!
Thank you!
Bel article, je l’ai partagé avec mes amis.
Hi I am so excited I found your web site,
I really found you by accident, while I was researching on Google for something else, Nonetheless I am here now and would just like to say
thanks for a remarkable post and a all round entertaining blog (I also love the theme/design),
I don’t have time to go through it all at the moment but I have book-marked
it and also added in your RSS feeds, so when I have time
I will be back to read more, Please do keep up the great work.
Can I simply just say what a comfort to find someone who genuinely understands what they are discussing on the internet. You certainly understand how to bring an issue to light and make it important. More and more people should check this out and understand this side of the story. I cant believe you arent more popular since you definitely possess the gift.
דירות דיסקרטיות במרכז
I stopped writing the blog a while ago. Thank you for your opinion, I’m a little tempted to continue!
I also stopped blogging for a while, but after you get the urge, I will continue! 🙂
Thank you!
I do not even know how I ended up here, but I thought this post
was great. I do not know who you are but certainly you are going to a
famous blogger if you are not already 😉 Cheers!
Yes, I am already a really famous blogger, but others don’t know it yet! 🙂 … Thank you!
Highly energetic blog, I liked that a lot. Will there be a part 2?
Read this! https://insinity.hu/2021/02/24/kudarc-haszna/ I look forward to your opinion!
When someone writes an piece of writing he/she retains
the thought of a user in his/her brain that how a user can know it.
Therefore that’s why this post is perfect.
Thanks!
Thanks for reading it!
I am extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your blog.
Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the nice quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one today.
My own writing. I’m glad you liked it! Thanks!